לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

איך אפשר לשפר את הריקוד עם שיטת פלדנקרייז

דורית דינור - דורית דינור - סטודיו לפלדנקרייז - דרך גוף
דורית דינור - דורית דינור - סטודיו לפלדנקרייז - דרך גוף


איך שיטת פלדנקרייז [קבוצות או שיעורים אישיים] יכולה לסייע לשכלול התנועתיות, שיפור הקלות והגמישות ומניעת פגיעות וכאבים בתנועה וריקוד.

שיטת פלדנקרייז- לשיפור יכולת הריקוד

יותר ויותר אנו שומעים על נזקים שנגרמים לרקדנים/ות המתאמנים ומופיעים לפני קהל. אנו שומעים על שרירים מתוחים, על כאבי גב על שחיקת סחוסים במפרקים, על גידים קרועים, על דלקות, על עייפות ועוד. כל נזק כזה הנגרם בתנועות ריקוד, הופעה או חימום, עלול להשפיע גם לטווח רחוק.
תנועות הריקוד ופעולות החימום לפני הריקוד נתפסים לעיתים כפעולה פיזית מאומצת של הגוף, כיכולת למתוח את הגוף, להתגבר על כאבים ולשפר את כוח הסבל.

מקור הפעולות במוח - ניתן להתבונן על ריקוד ותנועתיות כעל יותר מאשר פעילות גופנית מאומצת. הגוף שלנו מתפקד יותר מאשר כמכונה. גמישות, תנועתיות וכושר הם לא רק מאמץ וכוח. הם גם היכולת לעשות פעולות קואורדינציה מורכבות, לעשות מהר וגם לאט, לתזמן כמה דברים ביחד, לשמור על שיווי משקל בפעילויות מסובכות, לפתור בעיות בעצמכם, למצוא מה נוח לכם, לגלות את דרכי הפעולה היעילות ביותר ולתזמן את המאמצים שלכם.

הכאבים אינם הכרחיים במשך הריקוד, החזרות, האימונים או אחריהם. על ידי טיפוח מודעות לעצמכם, היכרות עם השלד, השרירים ומערכת העצבים, בהקשבה ליכולת שלכם ובהיכרות עם הגבולות של פעילותכם, תרחיבו את גבולות הכושר והיכולת.

כושר מורחב כזה מהווה תוספת לכל פעילות ספורטיבית, תנועתית וגופנית נמרצת ויכול לשפר את התפקוד שלכם. כרקדנים, אתם משתמשים בגוף כל יום. אם תשמרו עליו ותתייחסו אליו בהגינות והיגיון, תימנעו מפגיעות ותגבירו את ההנאה ממה שאתם עושים.

להישען על השלד ולתת לשרירים לייצר תנועתיות ? הרבה פעמים אנו משתמשים בשרירים כדי להחזיק את עצמנו בשדה הכובד. לשם כך נועד השלד המבני. כאשר נדע לתאם את כל המפרקים והעצמות להישענות על המבנה, בכל תנוחה, השרירים יוכלו להתפנות לתנועתיות זורמת, קלה ונעימה יותר.

הארכה וקיצור שרירים - האם אתם נוהגים למתוח את עצמכם לפני האימון והחזרה? האם ידעתם כי לכל תנועה או פעולה יש מערכת שרירים המפעילה אותה ומערכת שרירית מנוגדת לה? כדי לבצע פעולה או תנועה, יש לאמץ את קבוצת השרירים המתאימה ולהרפות קבוצת שרירים אחרת. כך לא תפעלו נגד עצמכם. אם אתם רק מותחים את השרירים, או רק מפעילים אותם כל הזמן, בלי תיאום בין קבוצות שרירים ובלי איזון הטונוס בין השרירים המנוגדים, אתם נדרשים למאמצים רבים, נוצרים כאבים, ועלולים להיגרם נזקים.

יותר הבעה ויצירתיות - להקשיב לעצמכם פירושו של דבר להיות מחוברים לתחושת העצמיות, לא להתעלם מאותות המצוקה שלכם, מהכאבים, מעצירת הנשימה, מהמתח בפנים ובגב. כאשר תהיו יותר קשובים, תדעו להקטין מאמצים מיותרים, להפחית מתח, להיות יותר רכים ומחוברים לעצמכם. תהליך זה יוביל אתכם ליתר הבעה ויצירתיות בריקוד שלכם.


דורית דינור דורית דינור, בעלת ניסיון של 13 שנה, מומחית לפלדנקרייז. למעוניינים בשיחזור הגמישות וקלות התנועה, להפחתת לחצים ולחופש מכאבי גב, פרקים ושרירים.
מתאים במיוחד למטפלים/ות ולרקדניות/ים.

כל הפעילויות של דורית דינור - סטודיו לפלדנקרייז:

קבוצות פלדנקרייז בתל אביב דורית דינור

שיעורי פלדנקרייז או מודעות בתנועה בסטודיו דורית דינור. דעי את עצמך, למדי להתנועע בקלות, בגמישות ובהנאה, להימנע מכאבים ומפגיעות, בשיטת פלדנקרייז.» עם דורית דינור

קבוצות פלדנקרייז בתל אביב  דורית דינור

עם: דורית דינור

שיעורים אישיים בשיטת פלדנקרייז בתל אביב

FI או שיעור/טיפול אישי בשיטת פלדנקרייז מיועד למי שמעוניינת להקשיב ולחוות את עצמה ברגישות, להימנע מכאבים, מבעיות שרירים ושלד ולנשום ולנוע בקלות, באמצעות מגע עדין המכוון אל השלד ואל המוח.» עם דורית דינור

שיעורים אישיים בשיטת פלדנקרייז בתל אביב

עם: דורית דינור

שיתוף חברים
עם : דורית דינור